Tags

, , , , , , , , , ,

ასე ჰქვია კონკურსს, რომელიც 2010 წლის 18 დეკემბერს გაიმართა სკოლა “ოლიმპში”, მიხეილ ჯავახიშვილის დაბადებიდან 130 წლის თავზე. კონკურსში მონაწილეობას იღებდნენ მოსწავლეები საჯარო და კერძო სკოლებიდან, რეგისტრაცია 20 ნოემბრამდე გაგრძელდა, თუმცა მე უკვე ბოლოს დავრეგისტრირდი და ძალიან გვიან დავიწყე ამ ავტორის შემოქმედების გაცნობა. შეიძლება არც იყო პატარა დრო, მაგრამ მისი შემოქმედება იმდენად ამოუწურავი აღმოჩნდა, მთელ დღეებს ამ მწერალს ვუთმობდი, და დღეცა და ღამეც იწყებოდა და მთავრდებოდა მიხეილ ჯავახიშვილითა და მისი ნაწარმოებებით. დასაწყისში წავიკითხე “მიწის ყივილი”, შემდეგ “ლამბალო და ყაშა”, ამას მოყვა სხვა მოტხრობებიც “ჩანჩურა”, “ეშმაკის ქვა”, “ტყის კაცი”, “პაპა დიმო” და ა.შ ბოლოს კი მოვამთავრე “ჯაყოს ხიზნებით” რომელმაც ყველაზე დიდი შთაბეჭდილება მოახდინა ჩემზე. სამწუხაროდ მეტი ვერ მოვასწარი კონკურსამდე დარჩენილი დროის განმავლობაში, მაგრამ იმდენად შემიყვარდა ეს მწერალი მომავალში აუცილებლად განვაგრძნობ დარჩენილი ნაწარმოებების წაკითხვას.

გუშინ ბოლოჯერ გადავავლე თვალი მის წერილებს, უბის წიგნაკის ჩანაწერებს და დიდი იემდებით დავიძინე რომ ხვალ ყველაფერი ნასწავლის ფურცელზე გადატას შევძლებდი. დღეს 10 საათზე გამოვცხადდით სკოლა “ოლიმპში” და წერა დაახლოებით 11ის ანხევარზე დავიწყეთ. 4 საათი გვქონდა განკუთვნილი. 4 საათი – იმდენად დიდად ჟღერდა, მომეჩვენა რომ ვერ გავძლებდი ამდენ ხანს და საათნახევარში მაქსიმუმ მოვრჩებოდი წერას, მაგრამ ისე აღმოჩნდა რომ ჩვენი კლასიდან ბოლომ ჩავაბარე ნაწერი და საბჭოთა კავშირში ჩარჩენილი ფიქრებით გამოვასწარი იქაურობას. სიტუაცია ძალიან კარგი იყო, ჩემდა გასაკვირად თურმე შეგვძლებია წიგნების წაღება და ნაწარმოებებში ჩახედვა, მე კი, რომ მივედი მერეღა ვიფიქრე ნეტა მეც წამომეღო–თქო, შეგვძლო გაგვესეირნა, დაგვესვენა, სხვა კონკურსანტებთან გვესაუბრა, რამე გვეკითხა და ა.შ მოკლედ ყველანაირი პირობა იყო შექმნილი იმისთვის რომ 4 საათის განმავლობაშ ძალები მოგვეკრიბა და დაგვეწერა 2 დავალება. ერთი რომელიც მოითხოვდა ანალიზსა და მსჯელობას და მეორე უფრო შემოქმედებითი და მხატვრული.(მე მარტო პირველი დავწერე).

პირველი სავალდებულო დავალება მ.ჯავახიშვილის ამონარიდებისგან შედგებოდა. მოცემული იყო ტექსტები უბის წიგნაკებიდან, “ჯაყოს ხიზნებიდან” და წერილიდან “მასალები ლექციისთვის”. თოთოეული აბზაცი სხვადასხვა აზრს ემსახურებოდა, ამიტომაც დავალება არც ისე ადვილი აღმოჩნდა. საჭირო იყო გამოგვეყენებინა იქ მოცემული ფრაზები, დაგვეკავშირებინა ერთმანეთთან, გაგვევლო აპრალელები სხვადასხვა ნაწარმოებებთან, ჩაგვერთო ჩვენი დამოკიდებულება და გაგვეკეთებინა იმდროინდელი საქართველოს, ქართველი კაცის ხასიათის და ავტორის დამოკიდებულების ანალიზი.

გააგრძელე კითხვა

Advertisements